Slovní hodnocení

Zobrazit navigaci

Slovní hodnocení

Na naší škole používáme slovní hodnocení žáků. Hodnotíme žáky slovně, nikoliv známkami. Verbální forma hodnocení je obsažnější a může být velice výstižná. Umožňuje vyzdvihnout přednosti žáka a zároveň přesně popsat nedostatky, na jejichž odstranění musí žák pracovat. Obsahuje nejen informace o dosažených výsledcích, ale zahrnuje také postoje žáků, jejich úsilí a snahu. Psychologové slovní hodnocení doporučují jako vynikající způsob motivace a podpory všech žáků. Mělo by mít podobu obsahové anylýzy žákova výkonu a mělo by obsahovat:

  • hodnocení kvality dosažených dílčích výkonů, které byly předmětem školního hodnocení (úspěchy i nedostatky žáka),
  • pravděpodobné příčiny dosaženého stavu,
  • návrhy, jak dosáhnout zlepšení a jak zvládnout přetrvávající nedostatky.

Další výhodou je, že se obrací na žáka jako na partnera v hovoru, nestresuje žáka v momentálním neúspěchu, ale reguluje jeho učební činnost; ukazuje mu, kterých dílčích úspěchů již dosáhl a navrhuje cesty ke zlepšení výkonu. Snižuje zároveň riziko diskriminace slabších žáků a zároveň obrací pozornost na samotný proces získávání vědomostí. 

Aktuality

DOD

Dny otevřených dveří v naší ZŠ
Číst více informací

Naše MŠ

Volné místo v MŠ
Číst více informací

Kalendář

Škola

Vyhledat na webu

Zavřít