Zobrazit navigaci
Školní metodik prevence
Pro tento školní rok: Mgr. Dita Kremlová – dita@montessoricb.cz
- Je jedním m z těch, kteří nabízejí pomocnou ruku žákům i rodičům u kterých se vyskytli problémy v oblasti šikany, návykových látek, kriminality, vandalismu, patologického hráčství, poruch příjmu potravy, závislosti na virtuálních drogách a jiného rizikového chování, problémy domácího násilí apod.
- Je koordinátorem činností realizovaných v rámci primární prevence rizikového chování na škole.
- Funkce a náplň práce metodika prevence je legislativně vymezena vyhláškou MŠMT ČR č.72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských [u4] zařízeních a podle příslušných ustanovení Školského zákona.
- Školní online schránka důvěry: Projekt "Nenech to být" (NNTB). nntb.cz/c/8797e74
Co je to NNTB?
- Nenech to být funguje na principu virtuálních schránek důvěry.
- Oznamovat lze odkudkoliv, anonymně, bez obavy, že mě někdo uvidí.
- Naše škola je zapojena do projektu „Nenech to být!“ s cílem utvářet bezpečné prostředí pro všechny žáky naší školy a snahou minimalizovali výskyt šikany.
- Projekt má záštitu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Jak nahlásit šikanu či jiné problémy ve škole?
Odkaz https://www.nntb.cz/c/8797e74 Vás navede přímo do naší školy.
Video nntb: https://www.youtube.com/watch?v=l_IEAearrtY
Informační letáčky:
Výchovný poradce
Pro tento školní rok: Mgr. Hana Mašková – hankam@montessoricb.cz
- Výchovný poradce má na starosti kariérové poradenství včetně volby vhodné vzdělávací cesty odpovídající individuálním zvláštnostem jednotlivých žáků. Většina dětí a rodičů se s ním tak poprvé setká ve 3. trojročí, kdy skrze individuální pohovory a kariérové poradenství společně pracují na výběru budoucí vzdělávací a profesní cesty.
- Kromě kariérového poradenství se VP dále zabývá vyhledáváním dětí, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a cílenou pedagogickou podporu. Pomáhá zpracovávat individuální vzdělávací plány pro mimořádně nadané i pro žáky nějak postižené či znevýhodněné s potřebou podpůrných opatření.
- Významnou součást činnosti výchovného poradce představuje práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Učitelé, žáci i rodiče ho mohou požádat o pomoc při řešení jakékoliv obtížné situace, která má vliv na vzdělávací potřeby dítěte.