Zobrazit navigaci
Naše hodnoty a cíle
Přístup k dětem
- K dětem přistupujeme s láskou, důvěrou a respektem.
- Chceme být pro děti vzorem – když budeme my komunikovat s dětmi upřímně otevřeně, budou ony pak komunikovat otevřeně s ostatními.
- Přistupujeme k dětem bez předsudků. Současné projevy dítěte nemusí mít nic společného s budoucím, ani minulým stavem.
- Respektem k individuálnímu tempu umožnujeme každému dosažení jeho osobního maxima.
- Respektujeme, že cesta ke spokojenému a úspěšnému životu není univerzální, ale originální v každém z nás.
- Přistupujeme k dětem z pozice průvodce, který jim pomáhá hledat cíle, cestu a radost z poznávání. Doprovázíme je na cestě za vzděláním a sebepoznáním.
- Umožníme dětem zažít přirozený důsledek svého rozhodnutí a chování.
- Věříme v potenciál každého dítěte a povzbuzujeme ho k posouvání svých dovedností. Snažíme se tento potenciál rozvíjet.
- Největším učitelem je člověk sám sobě.
- Uvědomujeme si, že potřeba úspěchu a uznání je přirozenou lidskou potřebou každého člověka.
Výchova a vzdělávání
- Práce s chybou je základem k posunutí dítěte.
- Chybu vnímáme jako prostor ke zlepšení se.
- Vedeme děti k sebereflexi.
- Snažíme se o nalezení vnitřní motivace dítěte, která pomáhá k efektivnějšímu učení, vyšší koncentraci a radosti z vykonané práce.
- Při práci podporujeme hravost a kreativitu.
- Ve vzdělání podporujeme individuální potřeby jednotlivce.
- Dítě necháme učinit rozhodnutí, i kdyby bylo chybné.
- Učíme děti, aby uměly nést odpovědnost za své činy.
- Snažíme se u dětí rozvíjet schopnost řešit konflikty.
- Rozvíjíme schopnost spolupracovat s druhými na dosahování společných cílů, ale i schopnost prosadit se.
- Snažíme se propojit výuku s reálným životem. V souladu s ročním cyklem podporujeme vztah k přírodě a kultuře.
- Vedeme děti k reflektování a vnímání vlastních pocitů a prožitků a ke kritickému myšlení.
- Práci dětí hodnotíme slovně a zároveň děti vedeme k sebehodnocení.
- Učíme děti vytvářet prostor, který spolu sdílíme, a pečovat o něj, aby nám bylo příjemně.
- Zaručujeme naplnění státem předepsaných cílů a doplňujeme je o další cíle dané vzdělávacím plánem Viva Bambini.
Prostředí – pravidla
- Je pro nás prioritou, aby se u nás cítily děti bezpečně a v klidné atmosféře mohly pracovat na svém rozvoji.
- Společně s dětmi vytváříme pravidla soužití ve škole.
- Učíme děti, aby svoboda jednoho nezasahovala do svobody druhého.
- Svobodný člověk zná své limity a omezeni, máme systém jasných pravidel a vyžadujeme jejich respektování dětmi, rodiči, pedagogy a dalšími pracovníky školy.
- Pro děti vytváříme připravené prostředí v souladu s montessori principy.
- Vytváříme prostředí, kde děti mohou otevřeně vyjádřit svůj názor a cítit se bezpečně.
- Snažíme se dětem naslouchat.
- Naším základním pravidlem je respekt. V rámci vzájemné slušnosti jsme si všichni rovni.
- Chceme, aby z dětí vyrostli svébytní a samostatní lidé, kteří jsou schopni rozlišit, co je pro ně dobré a co špatné.
- Dobré sociální prostředí má proto poskytovat všem dětem dostatek příležitostí k prožívání úspěchů a uznání okolí.
- Podporujeme budování dobrých vztahů v kolektivu.
Spolupráce s rodiči
- V kontaktu s rodiči uplatňujeme vzájemně otevřenou komunikaci.
- Důvěra a spolupráce jsou základními stavebními kameny vztahu mezi rodiči a školou. Je nedílnou součástí života a rozvoje školy.
- Klademe důraz na lidskost. Snažíme se o to, aby děti, rodiče i učitelé chtěli a mohli sdělovat vše, co potřebují.
- V zájmu dítěte je co největší soulad výchovných přístupů rodičů a školy. V souvislosti s tím nabízíme rodičům informační a vzdělávací semináře.
Tým Viva Bambini
- V kontaktu s kolegy uplatňujeme vzájemně otevřenou komunikaci.
- Pedagogický tým se pravidelně schází, řeší vývoj, diskutuje nad aktuálními tématy školy.
- Pedagogický tým se průběžně vzdělává a pracuje na osobním rozvoji.
- Spolupracujeme s odborníky z pedagogicko-psychologického prostředí.
- V rámci týmu vytváříme kolegiální prostředí plné důvěry, úcty a respektu.
- Navzájem si poskytujeme zpětnou vazbu.
- Tým úzce spolupracuje při vytváření vzdělávacích plánů a společně realizuje jejich naplnění.
- Každodenní úzká spolupráce celého týmu je nedílnou součástí běžného dne na naší škole.
- Uvědomujeme si, že svým chováním ovlivňujeme chování dětí nejen ve škole, ale i v běžném životě.
- Snažíme se být dětem příkladem.