Náš tým


Bc. BARBORA MACHÁČKOVÁ
jednatelka školy- Diplomový kurz montessori pedagogiky – 2007, Společnost Montessori Praha
- Diplomový kurz montessori pedagogiky postavený na montessori filozofii (3 – 14 let)
- Mateomatika – Jak učit matematiku, aby dítě ve škole bavila? 2013
- Jak připravit prostředí, aby montessori fungovalo, listopad 2016, Asociace Montessori ČR
- Zahraniční stáž – Montessorischule Geisenhausen, Německo; podzim 2015
- Cesty za komunikací – Petr Vladyka
- Učení pravou mozkovou hemisférou – Petr Vladyka
- Formativní hodnocení v práci učitele – březen 2015
- 3. ročník České Montessori konference – Učitel 21. století – listopad 2018, Asociace Montessori ČR
- Rozvoj gramotnosti „Nakopněte svoji školu“ – únor 2019, Festival vzdělávání Litomyšl
- Účast na mezinárodní vědecké konferenci Učitel a žák, listopad 2019, PedF JČU České Budějovice
- Výchova bez poražených – lektor: Mgr. Jana Kouřilová PhD. (září 2019 – červen 2020)
- Rozvoj gramotnosti – „Nakopněte svoji školu“, festival vzdělávání Litomyšl (únor 2020)

Mgr. KLÁRA ŠTĚPÁNKOVÁ
ředitelka školyJmenuji se Klára Štěpánková. Pocházím z Prahy. Jihočech jsem však již mnoho let. Vystudovala jsem obor ŠMVZP (školy pro mládež vyžadující zvláštní péči) na PedF UK v Praze. Pomáhat se vzděláváním postiženým dětem je velmi důležité a zajímavé. Více než 20 let jsem učila mentálně postižené děti. Když jsem se setkala s montessori pedagogikou, velmi mě zaujala svou přirozeností a úžasné pomůcky svou jednoduchostí. A především přístupem k dítěti, přístupem zaměřeném na rozvoj osobnosti a založeném na vzájemném respektu. Absolvovala jsem proto diplomovaný kurz montessori pedagogiky a stala se průvodcem dětí v této škole. Kolektiv dětí a dospělých zde tvoří jeden celek a všichni se snažíme o vytvoření příjemné atmosféry pro práci.
- Seminář Kosmické výchovy pro práci s dětmi 6 – 12 let montessori metodou, květen 2013, Společnost montessori o.s., lektorka: Jacqueline L. N. Hendriksen
- Mateomatika: Jak učit matematiku, aby děti ve škole bavila?, duben 2013, Institut celostního učení, lektor: Theo Feldner
- Diplomový kurz montessori pedagogiky, srpen 2013 – leden 2015, Společnost Montessori o.s. Praha
- Cesty za komunikací, listopad 2014, lektor: Petr Vladyka
- Zážitkové a globální metody ve vyučování, březen 2014, lektor: Petr Vladyka
- Formativní hodnocení v práci učitele, březen 2015. lektorka Jiřina Stang Majerová, Společnost Montessori o.s. Praha
- Kvalifikační studium pro ředitele škol a školských zařízení, leden 2015 – listopad 2015, Národní institut pro další vzdělávání, krajské pracoviště České Budějovice
- Základy první pomoci, duben 2016, OS ČČK České Budějovice
- Zahraniční stáž – Montessorischule Geisenhausen, Německo; podzim 2015
- Jak připravit prostředí, aby montessori fungovalo, listopad 2016, Asociace Montessori ČR
- Jiné dítě – problémový žák?, listopad 2016, Vzdělávací centrum ČR, Mgr. Michaela Veselá
- Správní řád a správní řízení ve školství, listopad 2017, NIDV České Budějovice
- 3. ročník České Montessori konference – Učitel 21. století, listopad 2018, Asociace Montessori ČR
- Jak na revizi ŠVP – setkání koordinátorů, srpen 2019, MAS Rozkvět
- Účast na mezinárodní vědecké konferenci Učitel a žák, listopad 2019, PedF JČU České Budějovice
- Výchova bez poražených – lektor: Mgr. Jana Kouřilová PhD. (září 2019 – červen 2020)
- Rozvoj gramotnosti – „Nakopněte svoji školu“, festival vzdělávání Litomyšl (únor 2020)

Mgr. JAN GABRIEL
pedagog, průvodce v 1. trojročíJmenuji se Jan Gabriel. Pocházím z jihočeského města Písku a v Českých Budějovicích jsem na Jihočeské univerzitě vystudoval Pedagogickou fakultu. Jelikož mi klasický systém pedagogiky nevyhovoval již jako žákovi a studentovi, montessori pedagogika si ke mně našla cestu sama a já se nyní pomocí Montessori zásad snažím být dětem dobrým průvodcem na cestě jejich vzděláváním.
- Seminář Studium pedagogiky (Asistent pedagoga B), duben 2013 – květen 2014, Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a Středisko služeb školám
- Mateomatika: Jak učit matematiku, aby děti ve škole bavila?, duben 2013, Institut celostního učení, lektor: Theo Feldner
- Diplomový kurz Montessori pedagogiky, srpen 2013 – leden 2016, Společnost Montessori o.s. Praha
- Učení a paměť pravou hemisférou, březen 2014, lektor: Petr Vladyka
- Matematika jinak – výuka matematiky podle metody prof. Hejného, duben 2015, lektor: PhDr. Eva Bomerová
- Samostatný seminář Geometrie, červen 2015, Institut celostního učení, lektor: Birgit Greip
- Studium pedagogiky pro 1. stupeň ZŠ, od září 2015 – dosud, Pedagogická fakulta UK
- Nebojte se učit jinak aneb matematika na 1. stupni ZŠ – Matematika podle profesora Hejného, září 2015, lektor: PhDr. Eva Bomerová
- Zahraniční stáž – Montessorischule Geisenhausen, Německo; podzim 2015
- Diplomový kurz montessori pedagogiky postavený na Montessori filozofii (3 – 14 let), červenec 2016, Institut celostního učení, Společnost Deméter, lektor: Claus-Dieter Kaul
- Jak připravit prostředí, aby montessori fungovalo, listopad 2016, Asociace Montessori ČR
- Matemetika v klíčových lekcích, září 2017, Asociace Montessori ČR, lektor: Mgr Marcela Žáková

Mgr. DITA KREMLOVÁ
asistentka průvodce v 1.trojorčíJmenuji se Dita Kremlová. Pocházím z Českých Budějovic, kde jsem vystudovala sociální práce na Zdravotně sociální fakultě. Během studia mě zajímalo také vzdělávání, a protože mě nadchlo propojení sociální práce a pedagogiky, vystudovala jsem sociální pedagogiku na Pedagogické fakultě. Alternativní způsoby výuky mě pak provázely jako lektora výukových programů pro děti a pedagogy před i v průběhu mé rodičovské dovolené. Zabývala jsem se tématy multikulturního vzdělávání a postupně přešla k tématům osobnostně sociálním, vztahům ve skupině a primární prevenci. Během těchto let jsem měla možnost absolvovat kurzy věnované respektující komunikaci a partnerskému přístupu k dětem. Montessori pedagogika mi intenzivně vstoupila do života ve chvíli, kdy se mi narodily děti. Je pro mě důležité vnímat individuální potřeby dětí, což právě montessori pedagogika umožňuje. Těším se na společné objevování světa s dětmi.
- Výchova bez poražených – Mgr. Kouřilová, PhD. (2020)
- Třídní šikana – PhDr. David Čáp, PhD. (2020)
- Studium pedagogiky – NIDV ČB (2019)
- Šikana ve školním prostředí a její řešení – PaeDr. Zdeněk Martínek (2014)
- Šikana jako narušení vztahů ve skupině – PaeDr. Zdeněk Martínek (2013)
- Efektivní (respektující) komunikace – Mgr. Michal Dubec, o.s. Projekt Odyssea (2012 – 2013)
- Výchova k aktivnímu občanství a předcházení extremismu – kurz lektorských dovedností – Asi – milování, o.s. (2012)
- První pomoc při šikanování pro pedagogické pracovníky – Dr. Michal Kolář (2011)

IVANA BROŽOVÁ
průvodce v družiněJmenuji se Ivana Brožová a pocházím ze Žatce. V Českých Budějovicích žiji od svých 13 let. Mé vzdělání a praxe po většinu života je v telekomunikacích a IT technologiích. Na počátku roku 2020jsem se rozhodla pro velkou změnu svého profesního života za začala jsem se věnovat studiu Pedagogiky volného času a další kurzy pro práci s dětmi. Líbí se mi filozofie Montessori, která vede děti k samostatnosti přirozeně a s respektem. Praxi s dětmi čerpám především ze svého osobního života, brigád a praxe při studiu pedagogiky. Snažím se aby se děti v družině cítily bezpečně, chodily do družiny rády a byly tu spokojené a šťastné.
2020-2021 Pedagogika komplet (asistent pedagoga, pedagog volného času, vychovatel) u společnosti ZVAS
2021 Instruktor základních pohybových aktivit pro práci s dětmi u společnosti FISAF
2021 Chůva pro děti do zahájení školní docházky u společnosti AmSolvo
2022 Škola bez poražených

Mgr. LENKA HŮLKOVÁ
pedagog, průvodce ve 2. a 3. trojročíJmenuji se Lenka Hůlková, pocházím ze středu Čech, ale již od svých studijních let na Jihočeské univerzitě (pedagogika, německý a český jazyk) bydlím a žiji v Českých Budějovicích. Jsem pedagog, věnuji se přes 20 let metodice výuky cizích jazyků především v kreativní a alternativní podobě (učitelka, metodička, lektorka metodických kurzů pro učitele jazyků, šéfredaktorka kreativního metodického časopisu SGUNschrift, autorka kreativních učebních materiálů a projektů). Klasické školství mě nenaplňovalo zcela, proto jdu nyní cestou montessori.
Práce s dětmi mě hodně baví, je řízena jakýmsi posláním, které cítím od malička. Mám radost, když děti se zájmem postupují poznáním našeho světa, samy přicházejí na spoustu nových věcí a objevují náš svět. Mám úctu před dětským soustředěním a dětským zájmem o cokoliv, ráda to respektuji, podporuji a nabízím další rozšiřující možnosti. Plamínky v dětských očích jsou pro mne obrovskou motivací. Jsem neustále znovu a znovu fascinovaná dokonalostí dětské duše a mysli. Stále se učím, jak dát malé lidské bytosti dostatek prostoru, podpory, důvěry a lásky, jak jim být v životě dobrým průvodcem.
Ve škole budu dětem respektujícím průvodcem pro dopolední program. Montessori pedagogice se věnuji od narození svého synka, tj. přes 6 let, teoreticky i prakticky. Je to přístup ke vzdělávání a k výchově, který mi mluví ze srdce a z duše. Po absolvování cyklu 10 seminářů o montessori pedagogice Centra holistického vzdělávání paní Štarkové jsem vystudovala diplomový kurz moderní pedagogiky postavený na montessori filozofii (pro děti vevěku 3 – 14 let).
- Diplomový kurz moderní pedagogiky postavený na montessori filozofii (pro děti ve věku 3 – 14 let)
- Zahraniční stáž – Montessorischule Geisenhausen, Německo, podzim 2015
- Jak připravit prostředí, aby montessori fungovalo, listopad 2016, Asociace Montessori ČR
- Matematika zábavně a názorně aneb využití MS pomůcek pro výuku matematematiky, květen 2017, Erudio Montessori
- Jak na němčinu jako na druhý jazyk, březen 2018, Polyglot, České Budějovice
- Inovativní. kreativní a aktivizační metody ve výuce cizích jazyků na ZŠ a SŠ, srpen 2019. Contexta s.r.o.
- Odborný seminář Vyučovací metody a komunikativní úlohy, 27. 10. – 2. 11. 2019, Ottobeuren, SRN
- Výchova bez poražených – lektor: Mgr. Jana Kouřilová PhD. (září 2019 – červen 2020)

Mgr. HANKA MAŠKOVÁ
asistentka průvodce ve 2.trojorčí, asistentka jednateleJmenuji se Hanka Mašková. Již na základní škole jsem věděla, že budu pracovat s lidmi. Vyrostla jsem s bratrem dvojčetem, což byl pro mne jeden z nejlepších zážitků v životě. Neboť již od dětsrví bylo zapotřebí určité spolupráce mezi námi. Následně jsme společně vedli táborové oddíly a zde také pracovali s dětmi z dětských domovů. Vystudovala jsem na vysoké škole sociální obor a začala pracovat s dětmi s těžkým kombinovaným postižením. Tady jsem si uvědomila, že je potřeba k dětem přistupovat jinak, a že je mnohdy mnohem důležitější, co zažijí, a jak se k nim chováme, než o čem se jen vypráví. Díky své dcerce jsem dospěla k názoru, že jsou děti hodnotné stejně jako dospělý člověk a mělo by se k nim tak i přistupovat, chápat jejich emoce, názory a potřeby. Absolvovala jsem následně pedagogické vzdělání a svůj život zaměřila směrem k respektujícímu pohledu na děti a práci s nimi. Montessori pedagogika se tak stala mou pomyslnou třešničkou na dortu mého aktuálního života.
- Jak připravit prostředí, aby montessori fungovalo, listopad 2016, Asociace Montessori ČR
- Zlomky, mateřský jazyk a montessori filozofie (děti 4 – 12 let), duben 2017, Centrum holistického vzdělávání
- Oblast matematika – aritmetika I., II. a montessori filozofie (děti 4 – 12 roků), listopad 2017, Centrum holistického vzdělávání
- Výchova bez poražených – lektor: Mgr. Jana Kouřilová PhD. (září 2019 – červen 2020)

VERONIKA KOPŘIVOVÁ
asistentka průvodce ve 2.trojročíJmenuji se Veronika Kopřivová, narodila jsem se v Jindřichově Hradci, ale celý svůj život bydlím v Českých Budějovicích. Od první třídy jsem začala jezdit na letní dětské tábory a to se mi stalo osudným. Od 18 let jsem začala jezdit jako oddílová vedoucí, jednou jsem si zkusila být i zástupce hlavního vedoucího. Po střední škole ekonomické jsem začala pracovat v sociální oblasti nejprve u seniorů a nakonec jsem se vrátila k dětem. Pracovala jsem jako pracovník v sociálních službách u dětí s těžkým hlubokým mentálním a kombinovaným postižením. Prošla jsem zařízeními, jako byla Světluška (dnes centrum Bazalka), tak centrem Arpida. Zde jsem dostala možnost pracovat v sociální službě Sociální rehabilitace. Jde o službu, která uživatele učila „životu“ jako např.: uvařit si, dojít na nákup, orientovat se po městě apod. Za léta práce v sociální oblasti jsem absolvovala spousty zajímavých akreditovaných kurzů, ze kterých čerpám dodnes. Měla jsem štěstí, protože mám dvě zdravé dcery a mě to opět lákalo vrátit se k práci s dětmi. Při rodičovské dovolené jsem absolvovala akreditovaný kurz Asistent pedagoga a nastoupila jsem na běžnou základní školu jako školní asistent. Tato práce byla všestranná, ale nebyla to každodenní práce s dětmi. Tuto šanci jsem dostala až ve Viva Bambini a já se těším na novou cestu poznání, protože se mi líbí přístup Montesorri učení.

Mgr. MICHAELA ČEGANOVÁ PARÝZKOVÁ
pedagog, průvodce v 1. a 2. trojročíJmenuji se Michaela Čeganová Parýzková a pocházím z Českých Budějovic. Po základní škole jsem nastoupila na zdejší gymnázium Jana Valeriána Jirsíka a v tu dobu už tušila, kam se budou ubírat mé další kroky. Pedagogická fakulta byla jasnou volbou. Vedla mne sem touha po zdokonalení v anglickém a českém jazyce a přání sdílet informace se studenty v mé budoucí profesi. Během studií jsem měla to štěstí odcestovat na šestitýdenní pobyt do Colchestru ve Velké Británii, poznat místní zvyky a navštěvovat jazykovou školu, z čehož čerpám zkušenosti dodnes. V posledních šesti letech nám přišly do života dvě dcerky. V tento čas jsem začala hlouběji přemýšlet a dozvídat se o alternativních způsobech vzdělávání a jsem moc ráda, že mne život zavedl do základní školy Vivabambini, kde mohu spoluvytvářet respektující a inspirativní prostředí a sdílet radost z poznávání.

Mgr. MARKÉTA ZVĚŘINOVÁ
pedagog, průvodce ve 2. a 3. trojročíJmenuji se Markéta Zvěřinová. Vystudovala jsem pedagogickou fakultu v roce 2003 a 17 let jsem působila na gymnáziu. Získané zkušenosti se pro mě staly hlubokou inspirací pro hledání cesty k dětem a jejich vzdělávání. Mým velkým přáním je umět podporovat přirozený rozvoj lidské osobnosti.
2022 - Škola bez poražených

Bc. MONIKA TÝMALOVÁ
pedagog, průvodce ve 3.trojročíJmenuji se Monika Týmalová. Již od dětství jsem se zajímala o jazyky. Vystudovala jsem bakalářský obor český jazyk a literatura – anglický jazyk na Pedagogické fakultě v Českých Budějovicích. V současné době dokončuji magisterské studium angličtiny a češtiny jako cizího jazyka.Již při bakalářských studiích jsem se postupně seznamovala s nejrůznějšími alternativními přístupy ve výuce a některé z metod jsem měla možnost následně použít a vyzkoušet v praxi při hodinách. Na Montessori přístupu se mi nejvíce líbí přátelská a zvídavá atmosféra a dostatek svobody a času pro individuální vývoj každého dítěte.
Práce ve vzdělávání je neuvěřitelně obohacující a kreativní a jsem moc ráda, že mohu dětem pomáhat na jejich výpravách za poznáním anglického a českého jazyka.
- Hodnotitel maturitní zkoušky z AJ – leden 2020, NIDV
- Práce s textem v hodinách českého jazyka – prosinec 2020, Marché Montessori

Mgr. STANISLAV FILIP
pedagog, průvodce ve 2. a 3. trojorčíJsem nefalšovaný venkovský Jihočech, ale nic si z toho nedělám. Zdravý nadhled na tuto regionální problematiku jsem získal během studií v Plzni na ZČU. Zde mě studium učitelství zeměpisu nasměrovalo do environmentální výchovy realizované neziskovými organizacemi a tím se ze mě stal trochu jiný učitel. Od té doby si užívám učení prožitkem a hlavně v kulisách reálného, nejen přírodního světa. Baví mě pozorovat a poznávat věci kolem sebe a chci toto nadšení předávat dál.
- Ekologické výukové programy (SSEV Pavučina a ČSOP)
- Lektorské dovednosti (Roman Musil)
- Spolupráce s pubertálními žáky v environmentální výchově (Jan Krajhanzl)
- Spolupráce, teambuilding (PŠ Lipnice)
- Vedení třídnických hodin (Božena Havlová – Metha)
- Diagnostika třídních kolektivů – SORAD (Karolína Homolová)
- DVPP – Učitelství pro 1. st. ZŠ (JČU)

ILONA JÍŠOVÁ
asistent pedagoga ve 3. trojročíJmenuji se Ilona Jíšová. Pocházím ze Zlivi. O svobodnější možnosti vzdělávání jsem se začala zajímat, když se mi narodil syn. Mám velkou radost, že mohu být součástí přátelského prostředí s důrazem na respektování osobnosti každého dítěte. Budu ráda nápomocná ve společném poznávání a objevování.

Mgr. JOSEF MINAŘÍK
pedagog, průvodce ve 3.trojročí
EVA HILL
metodik anglického jazykaDlouhé roky jsem žila v cizině. V Anglii jsem měla příležitost zažít sama na sobě, jak se učí nejen angličtina jako cizí jazyk, ale i studium na vysoké škole. Později jsem u vlastních dětí, které jsou bilingvní, měla možnost vidět, jak probíhá výuka na mezinárodních školách v Praze, Londýně a Singapuru. Když jsem se rozhodla, že budu učit anglický jazyk, věděla jsem, že je třeba jít na to jinak. Postupně vznikla ucelená metodika kreativní výuky cizích jazyků, která byla akreditována MŠMT a ze které nyní čerpáme i při výuce cizích jazyků na Viva Bambini. Klasická výuka pouze z učebnic sama o sobě nestačí. Naším cílem je, aby si děti vytvořily k cizím jazykům kladný vztah, aby se nebály mluvit, výuka je bavila a ony byly schopny cítit u sebe pokroky.

RICHARD THOMPSON
rodilý mluvčí AjMy name is Richard and I am from a seaside city called Portsmouth in the UK. I moved to the Czech Republic in 2018 after graduating at TEFL Academy and obtaining a TEFL certificate (teaching English as a second language). Since then I’ve been working with a variety of students of different ages and professions. It’s both fun and a privilege to help somebody learn a new language.